س 
بر شالوده گزارش وب‌سایت kent . ac . uk , نظرسنجی از کارفرمایان نشان اعطا کرد بیشترین اشتباهاتی که کارجویان در رزومه خویش مرتکب میشوند به ترتیب پایین است : 

غلط‌های املایی و امر زبانی ۵۶ % 
نامرتبط بودن مهارت‌های کارجو با شغل ۲۱ % 
کوتاه بودن رزومه و سوابق کاری کم ۱۶ % 
ساختار بد و ضعیف محتوای رزومه ۱۱ % 
نداشتن دست‌آورد ۹ % 
غلط بودن شماره تماس و نشانی اینترنتی ۹ % 
گنگ بودن داده ها محتوای رزومه ۵ % 
دروغگویی ۲ % 
داشتن عکس در رزومه ۱ % 
غیره ۳ % 
همانگونه که کوتاه بودن رزومه قادر است در صاحب کار اثری منفی داشته باشد , طولانی بودن رزومه هم می تواند حسی شبیه در صاحب کار ساخت نماید . 

برای نوشتن رزومه حتماً از فونت‌های قانونی به کار گیری نمایید . در شرایطی‌که قرار است که رزومه خویش را پرینت فرمایید , حتماً اعتنا فرمایید که رزومه‌تان بر پایه ی مقدار A4 ساخت شده باشد . همینطور , به هیچ وجه برگه رزومه خویش را تا نکنید . 

یکی دیگر از اشتباهاتی که بخش اعظمی از کارجویان در هنگام نوشتن رزومه مرتکب میشوند , افزودن نشانی نشانی اینترنتی نامتعارف است . خوب تر است یک نشانی اینترنتی قانونی با اسم قانونی خودتان ساخت فرمائید چون در حدود ۷۵ % از رزومه‌هایی که پست الکرونیکی نامتعارف داشته باشند , نادیده گرفته خواهند شد . مطمئناً هیچ کارفرمایی با دیدن پست الکرونیکی golden . monkey96@gmail با شما تماس نخواهد گرفت . 

همینطور , معمولی نویسی را فراموش نکنید . استعمال از عبارات ثقیل و طاقت فرسا نشان از تراز دوراندیشی بالای شما نیست و صرفا مطالعه رزومه شمارا دشوارتر میکند . 

رزومه را با چه فرمتی ذخیره کنیم؟ 
رزومه‌ها معمولاً به طور پوشه PDF , ورد یا این که تکست برای کارفرمایان ارسال میشوند . با این وجود , شایسته ترین فرمت برای ذخیره و ارسال یک رزومه , پوشه PDF است . 

هنگامی که شما رزومه خویش را به طور فولدر ورد یا این که تکست برای صاحب کار ارسال میکنید , این احتمال موجود هست که ساختار رزومه و فونت‌های آن در نمایشگر صاحبکار به شکلی دیگر نمایش داده شود . چه بسا از آنجایی که رزومه نقش مهمی در استخدام ایفا می کند

آردینی اوخو
پنجشنبه 1 فروردین 1398
بؤلوملر :